Porsche Taycan

Maak kennis met de eerste elektrische auto van Porsche: de Porsche Taycan!

De eerste elektrische auto van Porsche is een slanke sportsedan die de uitstekende reputatie van het merk volledig waarmaakt. De Porsche Taycan levert ongelooflijke prestaties. De Turbo levert 670 pk, terwijl de Turbo S de intensiteit verhoogt met 750 pk. Beide modellen hebben vierwielaandrijving, leveren een ongelooflijke acceleratie en zijn zeer wendbaar.

In theorie is de Porsche Taycan de eerste echte uitdager van de Tesla Model S. In de praktijk hebben de Porsche en Tesla unieke voordelen die kopers naar een eenvoudiger besluit moeten leiden. De Model S biedt een groter rijbereik, een praktischer pakket en toegang tot een uitgebreid netwerk van snellaadstations. De prioriteit van de Porsche Taycan zijn vooral de prestaties, met bereik en binnenruimte als secundaire aandachtspunten.

De prijsstelling van de Porsche Taycan is als volgt. De Porsche Taycan Turbo zal € 157.100,- gaan kosten en de Porsche Taycan Turbo S zit op € 191.000,-. In 2020 zijn bij de lancering alleen de Turbo en de Turbo S beschikbaar. Hier komen in de toekomst meer varianten bij maar de Turbo en Turbo S zijn klaar om de duurste, krachtigste en best presterende Taycans te blijven.

Hoewel toekomstige varianten niet zo snel zullen zijn, is het mogelijk dat ze een beter rijbereik hebben dan de Turbo en de Turbo S. Zo zal de toekomstige Porsche Taycan 4s € 109.900 gaan kosten maar komt deze een stuk verder op een volle lading dan de Taycan Turbo en de Taycan Turbo S.

Zowel de Taycan Turbo als de Turbo S drijven alle vier de wielen aan met twee elektromotoren. Het duurt slecht 2,5 seconden om op de piekvermogens van 670 pk (Turbo) en 750 pk (Turbo S) te bereiken. De verwachting is dat de Turbo S in 2,6 seconden naar 100 kilometer per uur sprint, terwijl de Turbo dit in 3,0 seconden zou moeten doen.

Geschat wordt dat het Turbo-model een bereik zal hebben van ongeveer 435 kilometer, terwijl het Turbo S-model ongeveer 362 kilometer kan halen. Om het maximale uit dat bereik te halen, is er de Intelligent Range Manager van Porsche. Dit is een stukje software  at de klimaatregeling en de maximale snelheid aanpast wanneer het resterende batterijbereik onvoldoende is om de bestemming te bereiken.

Gezien de lage en strakke daklijn van de Taycan, is het interieur verrassend ruim. De Porsche voelt niet zo grotesk als die van een Tesla Model S. Iemand van 1.80 lang kan comfortabel in zowel de voorste als achterste plaatsen zitten.

We kunnen niet wachten tot deze Porsches op de markt komen. We gaan binnenkort met verzekeringsmaatschappijen overleggen wat de verzekeringsmogelijkheden zijn voor deze prachtige elektrische Porsche.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.