• 20 jaar ervaring
  • Leuke medewerkers
  • 9.4
  • Aangesloten bij:

Verzeker je voor:

Home Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Om een adreswijziging door te geven kunt u contact met ons opnemen of een mailtje sturen. Telefonisch de adreswijziging doorgeven mag uiteraard ook.

Wanneer worden er poliskosten in rekening gebracht?

Niet alle verzekeraars berekenen poliskosten. Eventuele poliskosten worden in rekening gebracht bij het afsluiten van een verzekering en het tussentijds wijzigen van een polis. Poliskosten zijn een vergoeding voor administratie, porti en papierkosten. Omdat er meer en meer digitaal wordt verstuurd, kiezen sommige verzekeraars er voor om geen poliskosten meer in rekening te brengen. Een verzekeraar die geen standaard poliskosten in rekening brengt is Klaverblad.

Welke verzekeringen heb ik nodig?

Sommige mensen regelen al hun verzekeringen online. Maar soms heb je behoefte aan advies van een verzekeringsadviseur. Als je een (andere) auto of boot hebt gekocht is het fijn om dit telefonisch door te kunnen geven. Je weet dan dat je spullen goed zijn verzekerd.

Maar waarom zou je moeten kiezen? Bij Veenstra & de Jong hoef je niet te kiezen tussen online of persoonlijk advies. Je kunt het bij ons zelf regelen op deze website en als je wilt kunnen we ook een afspraak inplannen voor een bezoek of een telefonische afspraak. Woon jij in de buurt van Heerenveen dan komen we graag bij je langs. Een afspraak bij ons op kantoor kan ook. Dit is geheel vrijblijvend en we berekenen hier geen kosten voor. Bel ons, of maak een afspraak. We bellen je snel.

Worden mijn lopende verzekeringen automatisch opgezegd?

Nee, je lopende verzekeringen worden niet automatisch opgezegd. Dit kan je zelf doen door te bellen naar je vorige verzekeraar. Heb je liever dat wij dit voor je opzeggen? Dan ontvangen wij graag een ingevuld en ondertekend opzegformulier per mail.

Wat is de bedenktijd van mijn verzekering?

Bij het afsluiten van de verzekering heb je altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd. Binnen deze 14 dagen kan je de verzekering annuleren zonder opgave van reden.

Wanneer kan ik mijn verzekering opzeggen?

Na het eerste verzekeringsjaar is de verzekering dagelijks opzegbaar. Heb je je voertuig verkocht? Mail ons dan het vrijwaringsbewijs, dan kan de verzekering per verkoopdatum worden opgezegd.

Ik wil een wijziging doorgeven, hoe werkt dat?

Bijna alle wijzigingen kunt u telefonisch aan ons doorgeven of via een e-mail. Op onze contact pagina vindt u de overige opties om een wijziging door te geven.

Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar?

Op werkdagen zijn wij telefonisch te bereiken van 09:00 uur tot 17:30, op zaterdagen zijn wij bereikbaar van 09:00 uur tot 16:00 uur.

Ann de Haan

Direct contact

Heb je een vraag? Bel ons of stuur een berichtje via mail.

Wij helpen je snel en persoonlijk.